Kuntoutuspalvelut

AKUPUNKTIO

Fysioterapiassa akupunktiota hyödynnetään kivun lievittämisessä ja lihasten rentouttamisessa. Yleisimmät hoitoon hakeutumisen syyt ovat migreeni ja muut päänsäryt, niska-hartiaseudun kiputilat, selkäkivut, iskias, artroosi eli nivelrikko sekä erilaiset jänteen kiputilat, kuten tenniskyynärpää.

Fysiotreenarilla akupunktiohoitoa antaa fysioterapeutti Mikko-Ville Hyyhönen. Voit myös kysyä sähköpostitse suoraan häneltä, jos jokin hoidossa askarruttaa mieltä.

Akupunktion hinnat löytyvät täältä.

Fysioterapia

Tuki- ja liikuntaelimistön fysioterapiassa tavoitteenamme on päästä eroon akuuteista ja pitkäaikaisista oireista sekä ehkäistä niiden uusiutuminen. Huomioimme ihmisen kokonaisuutena ja pyrimme vaikuttamaan vaivojen taustalla oleviin syihin pelkän oireiden helpottamisen sijasta.

Yleisiä fysioterapiaan hakeutumisen syitä ovat selkäkipu, niskakipu, säteilyoireet käsiin ja jalkoihin, hartiaoireet, jäykkyys, tapaturmat, rasitusvammat ja nivelrikko.

Suunnittelemme kuntoutuksen asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan, ja hoidossa voimme yhdistää muun muassa aktiivista harjoittelua, hierontaa, mobilisaatiota ja lihasenergiatekniikoita.

Fysioterapeuttimme ovat kokeneita, joilla on kokemusta nuorten, työikäisten ja ikääntyneiden fysioterapiasta.

Ikääntyneiden fysioterapia

Ikääntyneiden fysioterapian tavoitteina on yksilöllisten tavoitteiden mukainen toimintakyvyn ylläpitäminen ja kehittäminen. Fysioterapian menetelmillä voidaan vaikuttaa mm. Lihasvoiman ja tasapainon kehittymiseen ja kivun lievittymiseen. Tällä on positiiviset vaikutukset myös esimerkiksi kaatumisten ennaltaehkäisyssä. Fysiotreenarilla on sopimus sotaveteraanien avokuntoutuksen fysioterapiapalveluista. Kuntoutus voidaan toteuttaa joko toimitiloissamme, kotikäynteinä asiakkaan kotona, tai palvelutalon tai sairaalan vuodeosastolla.

Urheilijoiden fysioterapia

Sanotaan, että urheilija ei tervettä päivää näe, mutta terveet urheilijat saavuttavat parempia tuloksia. Toimiva keho ja lajiharjoittelua tukeva sekä urheiluvammoja ennaltaehkäisevä harjoittelu on urheilufysioterapian päätavoitteita. Lisäksi urheiluvammojen kuntoutus ja siihen liittyvät tukitoimet, kuten esimerkiksi kinesio-, dynaamiset ja urheiluteippaukset ovat osa urheilufysioterapian palveluja.

Hoitomme ovat kela-korvattavia lääkärin lähetteellä. Hoitoon voit tulla myös ilman lääkärin lähetettä.

Täältä löydät fysioterapian hinnat.

Hieronta

Hieronta on perinteinen, kaikenikäisille soveltuva pehmytkudoksien hoitomuoto. Se antaa hyvän olon, vähentää stressiä ja ennaltaehkäisee erilaisia vaivoja.
Hieronnalla hoidetaan erilaisia lihasjännityksiä ja lihaksistossa olevia kiputiloja manuaalisen käsittelyn eri tekniikoilla. Lihaksiston aineenvaihdunta tehostuu, pintaverenkierto paranee ja kipu lievittyy lihasta erilaisin ottein muokkaamalla. Valittavanasi on klassinen hieronta ja urheiluhieronta.

Klassisen hieronnan voi myös varata kosmetologille.

Hinnasto.

Perinteinen jäsenkorjaus

Perinteinen jäsenkorjaus on vanha suomalaiseen perinnekulttuuriin perustuva hoitomenetelmä. Se on perinteistä mobilisaatiohoitoa, joka avaa ja tasapainottaa koko kehoa ja sopii kaikille. Mobilisaatio tarkoittaa sitä, että hoito on pehmeää, ihmisen luontaisia liikeratoja hyödyntävää, eikä missään tapauksessa nivelten liikeratoja ylittävää, tai kipua tuottavaa.

Ennen hoitoa asiakkaalta kysellään hyvin tarkasti hänen lääkityksensä, krooniset sairautensa ja mahdolliset loukkaantumiset. Sen jälkeen tarkistetaan asiakkaan kehon tasapainotekijät ja epätasapainon synnyttämät virheasennot.

Kehon tasapainottaminen aloitetaan aina sen perustuksista, jaloista. Selkä hoidetaan istuen. Eteen- ja taakse taivutuksilla, asiakkaan kanssa yhdessä työskennellen, saadaan nikamat ja syvätkin lihakset liikkuviksi.

Keho on anatominen kokonaisuus varpaista ylöspäin päälakeen asti: kaiken siinä pitäisi olla tasapainossa. Elämän aikana tapaturmat, autokolarit ja vaikkapa kaatumiset voivat aiheuttaa sen, että kineettinen ketjumme, lihastoimintaketjumme, meneekin epätasapainoon. Tällaisista sattumuksista voi seurata lukuisia ongelmia. Lantionkori voi jäädä virheasentoon. Epätasapaino johtaa virhemuutoksiin ylhäällä ja alhaalla kehossa. Väärät lihakset joutuvat silloin ylläpitämään tasapainoa. Eri puolille vartaloa tulee lihaskireyksiä, joista edelleen aiheutuu lisäongelmia.

Nilkat, selkä, polvet ja lonkat, kaikki tuki- ja liikuntaelimistön alueella olevat nivelet ja lihakset kipeytyvät ja aiheuttavat ajan oloon kulumamuutoksia. Näihin kiristyksiin ja virheasentoihin, jopa kroonisiksi muuttuneisiin, apua voi löytyä juuri perinteisestä jäsenkorjauksesta.

Jäsenkorjauspaketit

Taitava jäsenkorjaajamme ja koulutettu hierojamme jani lemmetyinen hoitaa sinua osan ajasta hieronnalla, sekä osan jäsenkorjauksella.

Jäsenkorjaus ja pään alueen hieronta

Hoito lieventää hartia- ja niskaseudun jännityksiä, kiputiloja ja rentouttaa. Hoidossa keskitytään myös kehon tasapainottamiseen jäsenkorjauksen menetelmillä

Jäsenkorjauksen hinnat löytyvät täältä.

Jalkaterapia

Jalkaterapiassa edistetään jalkaterveyttä ja alaraajojen hyvinvointia.
Jalkaterapeutti arvioi ihmisen toimintakykyä, tutkii alaraajojen lihasten ja nivelten toimintaa, analysoi kävelyä ja juoksua sekä selvittää mekaanisen rasituksen aiheuttaman kivun syy. Jalkaterapiassa hoidetaan kaiken ikäisiä, joilla on alaraajoissa kiputiloja, asentovirheitä, urheilu- tai rasitusvammoja sekä tuki- ja liikuntaelinvaivoja.

Tutkimuksen jälkeen jalkaterapeutti ohjaa ennaltaehkäisevissä toimenpiteissä, sekä antaa tarvittavat ohjeet omahoidolle, harjoitteille sekä jatkohoidolle. Varsinkin jo pidempään jatkunut jalkakipu on syytä selvittää ja hyvä syy tulla jalkaterapeutin vastaanotolle.

Toiminnalliseen jalkaterapiaan sisältyvät alaraajojen toimintaa edistävien harjoitteiden lisäksi hieronta sekä mobilisaatio.  Erilaisia kynsimuutoksia kuten paksuuntuneet kynnet, kynsisieni, kuperat ja sisäänkasvaneet kynnet pystytään hoitamaan. Kynsien mekaanisessa hoidossa leikataan ja tasataan kynnet sekä siistitään kynsiuurteet. Tarvittaessa ohennetaan paksuuntuneet kynnet sekä hoidetaan sisäänkasvaneet kynnet esim. Kuitukangaseristenauhoilla. Kynsi voi monesta syystä kasvaa ihoon sisään ja aiheuttaa kovaa kipua sekä tulehduksen. Myös tulehtuneen kynnen hoito sekä kynnen oikaisuhoidot eri menetelmillä.

Tyypillisimmät ihomuutokset kuten kovettumat, känsät, kuiva iho, syylät, jalkasilsa sekä varvasvälihautumat saadaan hoidettua mekaanisesti.
Silikoniortooseilla voidaan korjata varpaiden virheasentoja kuormittumista ja toimintoja. Yksilöllinen silikoniortoosi tehdään tyypillisesti korjaamaan vaivaisenluu virheasentoa ja oikaisemaan vasaravarpaita. Saatavilla myös puettavat jalkaterien suojat ja kevennykset sekä pedagin valmispohjalliset korjaamaan jalkaterän asentoa.

Jalkaterapiapalveluihin kuuluu lisäksi kinesioteippaus sekä footbic-terapiapallojen avulla toteutettava toiminnallinen jalkaterien ja säären lihaksia vahvistava jalkajumppa. Saatavilla myös terttu liljan hoitosukat ja lääkinnälliset tukisukat mittatilauksella.

Jalkaterapian hinnat löytyvät täältä. Sekä hoitojen sisällöt.

Ravinto-, fysio- ja personal training

Ravintovalmennus

Toimiva ruokavalio on fiksuja päivittäisiä valintoja, joiden avulla saat lisää energiaa, kasvatat lihasmassaa, tai pudotat painoa. Meidän ravintovalmennuksesta saat apua ja tukea juuri sinun tavoitteiden saavuttamiseen. Ravintovalmennus antaa vinkkejä ja työkaluja arkeen, sekä tukee jaksamistasi arjessa.

Rakennamme valmennuksen yksilöllisesti, asiakkaan omia toiveita, sekä tavoitteita huomioiden.

Fysiovalmennus

Fysiovalmennus sopii mainiosti osaksi fysioterapiaa, mutta soveltuu myös omaksi kokonaisuudeksi, missä sinulle räätälöidään oma paketti sinun tarpeiden mukaan. Fysiovalmennus on mainio tapa treenata turvallisesti ja tavoitteellisesti.

Fysiovalmennuksella tarkoitetaan valmennusta, minkä pohja on rakennettu liikuntatieteellisen tutkimustiedon varaan ja tukee liikkumista, sekä asiakkaan mahdollisia eri kiputiloja. Fysiovalmennuksen avulla toteutat tavoitteesi tehokkaasti ja ennen kaikkea turvallisesti.

Asiakkaan kanssa läsnä ja fysiovalmennuksesta vastaava on kuntoutuksen sekä kunto- ja terveysliikunnan asiantuntija, joten tuki- ja liikuntaelin näkökulma on vahva. Ota yhteyttä.

Ota rohkeasti yhteyttä ja sovitaan juuri sinun tarpeisiin sopiva paketti!

Allasterapia, vesijumppa

Vesijumppamme pidetaan yksityisessä, 30 asteisessa terapia-altaassa Oulunkylässä Oltermannintie 8.

Ohjaajina toimii fysioterapeutit. Ryhmäkoko maltillinen. Tervetuloa!

Hinnat löytyvät täältä.

paineaaltohoito-shockwave

Radiaalinen paineaaltohoito (Electronic schockwave therapy)) tarkoittaa, että haluttuun kohtaan ihonalaisissa kudoksissa kohdistetaan paineaalto, joka saa aikaan muutoksia hoidettavassa kudoksessa, minkä seurauksena voidaan vähentää mm. kroonista tulehdusreaktiota, arpikudosta ja kipua..

Yhden hoitokerran aikana annetaan näitä paineiskuja noin 2000-3000 kpl. Yksittäinen hoitokerta kestää n 10-15 minuuttia. Hoitojen lukumäärä määräytyy vasteen mukaan, mutta rajautuu käytännössä aina enintään viiteen hoitokertaan. Tavallisimmin riittää 2-3 hoitokertaa oireilevan taudin rauhoittamiseksi.

Tutkitusti tehokasta hoitoa mm. seuraaviin vaivoihin:
•tenniskyynärpää, golfkyynärpää
•plantaarifaskiitti eli ns. kantaluupiikkisairaus/-kipu
•olkapään jännekalkkeutumat, jäätynyt olkapää
•lonkan isonsarvennoisen limapussitulehdus
•’hyppääjän polvi´ ja muut vastaavat jännekiinnityskiputilat

• akillesjänteen kiputilat
•luutumattomat (huonosti luutuvat) murtumat

• yleiset pehmytkudoskireydet

Muita mahdollisia hoitokohteita ovat lisäksi esim. paikalliset nivelrikot (isovarpaan tyvinivel, peukalon tyvinivel, polven toispuoleinen nivelrikko), olkapään ns. ahdasolkasyndrooma, määrätyt Akillesjänteeseen liittyvät kiputilat.

Hinnat löytyvät täältä.

Vieritä ylös